Kaip užtikrinti didesnį fizinį aktyvumą?

Sėdimas darbas ir pasyvus laisvalaikis turi neigiamą poveikį mūsų sveikatai, todėl anksčiau ar vėliau imame skųstis nugaros skausmais, pernelyg sparčiai augančiu svoriu, suprastėjusia nuotaika, nemiga, ir t.t. Viso to tikrai galime išvengti, jei pasistengsime daugiau judėti:  nors gali atrodyti, kad tam pasiryžti yra pernelyg sudėtinga, tačiau vadovaudamiesi žemiau pateiktais patarimais tikrai turėsite galimybę pasiekti puikių rezultatų. Taigi, kaip būtų galima užtikrinti didesnį fizinį aktyvumą?

Pasirinkite mėgstamą veiklą

Vieniems žmonėms patinka bėgioti, kitiems – vaikščioti didelius atstumus, dar kitiems – plaukioti ar važiuoti dviračiu, ir t.t. Visiškai nesvarbu, kokią aktyvią veiklą nuspręsite pasirinkti, tai tikrai turės teigiamą poveikį jūsų sveikatai ir bendrai savijautai. Šiltuoju metų laiku siekiame kuo daugiau laiko praleisti gamtoje, taigi, tikrai galėsite pasirinkti tokią veiklą, kuri jums būtų arčiausiai širdies.

Motyvacijos priemonės

Užsibrėžkite tikslą per dieną nueiti bent 10 000 žingsnių, ir labai greitai pajusite, kad noras nueiti pakankamai didelius atstumus tampa vis didesnis. Šiandien turime galimybę dalyvauti įvairiuose iššūkiuose, kurie didina motyvaciją daugiau judėti, taigi, galite atsisiųsti programėlę, kuri padėtų stebėti fizinį aktyvumą. Taip pat puikiu pasirinkimu gali būti išmanusis laikrodis, kuris gali ne tik skaičiuoti nueitus žingsnius, bet taip pat padeda stebėti įvairius sveikatos rodiklius. Varlė.lt svetainėje rasite tikrai nemažą tokių įrenginių pasirinkimą, todėl galėsite nuspręsti, kurie jų gali geriausiai pateisinti jūsų lūkesčius.

Keiskite įpročius

Kartais teisinamasi, kad aktyvesniam gyvenimo būdui paprasčiausiai stinga laiko, tačiau turime sutikti, kad toks pasiteisinimas tikrai nėra pakankamai įtikinamas. Padidinti fizinį aktyvumą tikrai nebus sudėtinga, jei pradėsite nuo tam tikrų savo įpročių: pavyzdžiui, vietoj naudojimosi liftu galite kopti laiptais, vietoj pasyvaus atostogavimo paplūdimyje galite rinktis nardymą ar žygį po kalnus, ir t.t. Kartais tereikia visai nedidelių žingsnelių pokyčių link, ir vėliau susiformavusių įpročių nesinori keisti kitais.

Kaip esate pratę keliauti į darbą?

Dauguma žmonių yra pratę į darbus keliauti nuosavu automobiliu arba visuomeniniu transportu, tačiau esant palankiems orams puikia pasirinkimo galimybe gali būti ir kelionė dviračiu. Įvairių tipų dviračiai gali būti pritaikyti miesto keliams, kalnuotoms vietovėms, ir t.t. Įsitikinsite patys, kad keliauti tokia transporto priemone gali būti ne tik patogu, bet taip pat ir labai smagu.

Rytą pradėkite nuo lengvos mankštos

Nors daugelius mūsų rytą pradeda nuo puodelio kavos, tačiau fizinis aktyvumas gali suteikti gerokai daugiau energijos nei kofeinas. Rytinė mankšta visuomet gali padėti greičiau išsibudinti bei rytą pradėti pakilesnės nuotaikos. Galite padaryti nedidelį eksperimentą: kad ir kaip tingėtumėte, vos tik išlipę iš lovos atlikite keletą mankštos pratimų, nusiprauskite po dušu ir išgerkite stiklinę vandens. Tikėtina, kad po šių „procedūrų“ jausitės pakankamai žvalūs ir apie rytinį puodelį kavos jau būsite užmiršę!

Net ir tada, jei negalite sau leisti koreguoti tam tikrų savo įpročių, tikrai galite atrasti šiek tiek laiko, kurį skirsite lengvai mankštai. Pavyzdžiui, ją galite atlikti vakare žiūrėdami televizorių, per pietų pertrauką, ir t.t. Tikėtina, kad tai labai greitai taps jūsų nauju įpročiu, kuriuo „užkrėsite“ ir savo šeimos narius ar kolegas.

 

Write a Comment