Taisyklingas štangos stūmimas

1. Užimkite teisingą padėtį ant suolelio Pirmas žingsnis visai paprastas. Teisinga kūno padėtis leis pagerinti rezultatus, pagerinti mechaniką, sumažinti amplitudę ir sudaryti bazę solidžiam spaudimui.

* а) atsigulkite ant suolo taip, kad grifas būtų akių linijos lygyje. Atsigulus truputį aukščiau, štanga gali liesti stovus, atsigulus žemiau reikės kovoti su svoriu, kol nuimsite štangą nuo stovų. Netgi padedant asistentui, eikvosis kažkiek jėgos ir susilpnins spaudimą.

* b) kojas pastatykite stabiliai, arti suolo. Jei kojas užkelsite ant suolo, ištiesite ar tik šiek tiek liesite grindis, taip pat susilpninate poziciją ir prarasite lygsvarą. Kai kojos tvirtai atremtos į grindis daug galingiau praeidinėsite mirties tašką. Kojų pastatymas arti suolo leidžia reikiamai išriesti nugarą.

* c) sutraukite mentes, atveskite atgal ir prispauskite prie suolo. Dirbant dideliais svoriais labai svarbu stabilumas. Pakėlus krūtinę ir sutraukus mentes, jūsų nugara patikimai priglunda prie suolo, sudarydama būtiną pagrindą.

* d) įtempkite liemens raumenis ir lengvai išrieskite nugarą. Būkite įsitempęs, krūtinė pakelta ir išpūsta(įtempta). Nugara lengvai išriesta, o ne įspausta į suolą. Per didelis išsirietimas ar užpakalio atkėlimas nuo suolo gali traumuoti juosmenį. Pakilus krūtinė ir išriesta nugara – tai saugiausia padėtis, tuo pačiu sutrumpinanti štangos kelią. Kuo jis trumpesnis, to sunkesnį svorį galima iškelti. Treneris iš Australijos Yan King sako: «nugaros išrietimas yra ko gero galingiausia spaudimo technika, galinti padidinti rezultatą iki 20%

* e) nykštys turi buti kartu su kitais pirštais. Negalima paimti kaip paprastą pagalį.

One Response