Kurios priemonės realiai padeda kovoti su nutukimu, o kurios – tik laiko ir energijos švaistymas?

Iki XX a. vidurio, I-ojo ir II-ojo Pasaulinio karo metais, Senojo žemyno gyventojai kentėjo nuo maisto stygiaus ir bado, tačiau ekonomikai augant ir gyvenimo lygiui gerėjant viskas apsivertė aukštyn kojomis.

Nekontroliuojamas svorio augimas šiandien – išsivysčiusių ir ekonomiškai stipriausių šalių problema. Antsvoris ir nutukimas dar vadinami XXI a. visuomenės „rykštėmis“. Fiksuojama, kad Lietuvoje antsvorio turi 4 iš 10-ies gyventojų, o 1 iš 6-ių šalies gyventojų yra nutukęs. Susumavus šiuos duomenis matyti, kad normalų KMI turi vos kas antras lietuvis. Nutukimas ir jo gydymas vis dažnesnė diskusijų tema. Dažniausios nutukimo priežastys – paveldimumas ir netinkama mityba. Bet ar kovojant su nutukimu pasitelkiamos tinkamos priemonės?

Dietos nepadeda numesti svorio

Daugelio dietų esmė – per trumpą laiką, atsisakius tam tikrų maisto produktų, numesti svorio. Labai dažnai tos „stebuklingos“ dietos tik nualina organizmą: negauname visų organizmui būtinų maisto medžiagų, kalorijų, todėl svoris krenta. Organizmas patiria stresą, jam tarsi siunčiamas signalas, jog ateityje dėl tokių bado sesijų reikia kaupti riebalus. Vėl pradėjus maitintis įprastai pranykę kilogramai lyg niekur nieko atsiranda savo vietose. Sveikas svorio metimas – kai, sportuojant ir subalansavus mitybą, per savaitę, priklausomai nuo nutukimo laipsnio, numetama po 200–900 g kūno svorio.

Nėra stebuklingos mankštos, padedančios atsikratyti nutukimo

Dažnai girdime apie specialias mankštas ir treniruotes, padedančias numesti svorio. Iš esmės bet koks mankštinimasis ir judėjimas padeda kovoti su nutukimu. Tačiau pirmajame teiginyje šiek tiek tiesos yra: aukšto intensyvumo intervalinės treniruotės gali duoti geresnių rezultatų. Visgi jas būtina derinti su mažesnio intensyvumo treniruotėmis: intensyviai sportuodami labiau pavargstame ir išsekiname organizmą. Metant svorį, reikėtų derinti įvairias treniruotes, nepamirštant raumenų stiprinimo ir tempimo pratimų.

Angliavandeniai mityboje

Gana dažnai metantieji svorį pasimeta ir nežino, ar vartoti angliavandenius, ar visgi sumažinti jų kiekį iki minimalaus ir į kasdienį racioną įtraukti daugiau baltyminio, riebaus maisto. Anot dietologų, angliavandenių iš raciono visiškai išbraukti nereikėtų. Specialų mitybos planą, kuriame vyrauja baltymai, gerieji riebalai, gydytojai dietologai sudaro diabetu sergantiems ar labai nutukusiems pacientams. Tuo tarpu kasdienėje mityboje stingant angliavandenių itin sunku įsiminti informaciją bei dirbti protinį darbą. Gali pašlyti nervų sistema, nusilpti imunitetas. Tai viena iš priežasčių, kodėl su nutukimu kovojantiems žmonėms mitybos įpročių nereikėtų koreguoti savo nuožiūra.

Papildai, žalieji kokteiliai ir žolelės: kodėl taip dažnai griebiamasi šiaudo?

Tikriausiai nė nesuskaičiuotume, kiek pseudo gydytojų, dietologų ir kitų „ekspertų“ bei kompanijų pelnosi iš kenčiančiųjų nuo nutukimo. Daugelis papildų ir kokteilių svoriui mažinti yra tik iliuzija, už kurią mokami dideli pinigai. Nemažai produktų iš organizmo tiesiog pašalina skysčius arba laisvina vidurius, o dėl to nežymiai sumažėjusį svorį vertiname kaip teigiamą svorį neva mažinančių produktų poveikį. Bene pavojingiausios – nesertifikuotos, nesaugios, nelegaliai pardavinėjamos lieknėjimo tabletės, žalojančios ne tik organizmą, bet ir psichinę sveikatą.

Tad tiesa – paprasta: svoris pradeda kristi tik tuomet, kai aktyviai įdarbiname raumenis ir jie kaip kurą naudoja perteklinius kūno riebalus ir kai sumažiname suvartojamų kilokalorijų kiekį. Kaip tai padaryti saugiai ir efektyviai, gali patarti gydytojas dietologas.

POST REPLY